Dieta Montignaca- odchudzanie bez wyrzeczeń

Dieta wielu osobom kojarzy się jedynie z rygorystycznymi głodówkami, a to błąd, ponieważ dieta może być przyjemna! Obecnie istnieje ogromny wybór diet odchudzających, jednakże wiele z nich wzbudza kontrowersje wśród dietetyków, ponieważ często wykluczają składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu lub powodują efekt jojo.

Jaka dieta odchudzająca jest najlepsza? Jak się zdrowo stracić zbędne kilogramy? Co jeść, aby schudnąć? Niełatwo jest odpowiedzieć na te pytania, lecz z pewnością jedną z najbezpieczniejszych i najzdrowszych diet jest dieta Montignaca.

Na czym polega dieta Montignaca?

Dieta ta swoją nazwę od nazwiska swojego twórcy, francuza Michela Montignaca, który powiązał otyłość z rozregulowaną pracą trzustki i nadmierną produkcją insuliny. Według Montignaca nadmiar insuliny przyczynia się do nadmiernego gromadzenia się w organizmie tłuszczów po ostatnim spożywanym posiłku, zatem drogą do ustabilizowania poziomu cukru we krwi i obniżenia wagi jest odpowiednia dieta.

Wśród innych popularnych diet odchudzających dieta Montignaca wyróżnia się tym, że nie wymaga liczenia kalorii ani nie opiera się na monotonnych posiłkach, ponieważ u jej podstaw leży założenie, że kłopoty z nadwagą biorą się z niewłaściwego doboru produktów spożywczych, a nie z nadmiaru spożywanych kalorii.

Jednak nie należy się objadać, ponieważ mimo wszystko nadmiar spożywanych kalorii może spowodować wzrost wagi. Dieta Montignaca jest bardzo zróżnicowana, polegająca na spożywaniu produktów żywnościowych o niskim indeksie glikemicznym (IG), czyli jedynie nieznacznie podnoszących poziom cukru we krwi. Dieta ta dzieli się na dwie fazy: fazę zmniejszania masy ciała.

W pierwszej fazie następuje chudnięcie, jest to powiązane ze ścisłym utrzymywaniem diety i spożywaniem posiłków o IG nieprzekraczającym 35. W drugiej fazie diety posiłki są już mniej restrykcyjne, choć wciąż trzeba utrzymywać posiłki na poziomie poniżej 50 IG.

Wady i zalety diety Montignaca

Oczywistą zaletą diety Montignaca jest duża różnorodność posiłków, jakie możemy spożywać. W przeciwieństwie do wielu innych diet, na przykład diet jednoskładnikowych czy diety paleo, nie trzeba wykluczać określonych grup produktów spożywczych. Dieta Montignaca, dzięki temu, że reguluje poziom glukozy we krwi może wspomagać leczenie cukrzycy lub insulinooporności.

Kolejną zaletą jest także brak potrzeby liczenia kalorii. Poza tym dieta Montignaca nie pozbawi nas niezbędnych składników odżywczych, nie będziemy też musieli się głodzić. Niestety największą wadą tej diety jest konieczność wyliczania wartości indeksu glikemicznego spożywanych posiłków, które na początku stosowania diety może być dość kłopotliwym zadaniem.

Kolejnym minusem tej diety może być długie oczekiwanie na rezultaty, dopiero po około dwóch tygodniach widoczna jest utrata 1-2 kg.

Dla kogo jest ta dieta?

Dieta Montignaca jest dobra dla każdego, mimo to, aby była skuteczna, należy ściśle przestrzegać jej zaleceń. Dzięki temu, że jest to dieta zaliczająca się do grupy diet niskoglikemicznych mogą ją stosować również osoby cierpiące na zaburzenia produkcji insuliny. Nasza dieta będzie skuteczniejsza, jeżeli połączymy ją z dużą ilością ruchu!